dinsdag 17 augustus 2010

Nieuw binnen - Indygo Artwear

Op zoek naar iets unieks .......




Indygo artwear is een merk uit Zuid Afrika. Sinds 1992 verft Elana vd Walt kledingstukken. Wat begon als het versieren van de tshirts van haar dochters is nu uitgegroeid tot een nationale onderneming, maar ook in de USA is indygo een gerenommeerd merk. Het handmatige verven van de lappen stof is natuurlijk een arbeidsintensief proces. Wat ten goede komt aan de werkgelegenheid in Kaapstad. Elk kledingstuk is een uniek stukje kunst!! Naast deze tijdloze artistieke uitstraling valt de comfortabele styling in puur katoen, het gemak in onderhoud en de duurzaamheid op.

Toen ik de zomercollectie van Indygo bestelde was ik afwachtend. Ik vond het concept geweldig, maar wist niet wat ik van de kleding zou vinden. je had me moeten zien toen ik de eerste zending binnen kreeg. Ik werd helemaal vrolijk van elk kledingstuk. Ik kroop direct achter mijn laptop om te vragen of ze nog meer voorraad hadden.
Voor de winter heb ik gekozen om wat minder verschillende stijlen/kleuren te kopen, maar wel complete maatseries. De kleding die we nu op de site hebben zijn verkrijgbaar van maat 104 tot 122 en de donker sets tot 152.
Ik ga nog proberen om wat aanvulling te krijgen in de kleinere maten.
We hebben gekozen voor 2 kleurige sets en 4 donkere sets maar met de alom bekende kleurige accenten.
Al deze sets zijn bijzonder draagbaar!!! Voordeel is ook dat het bijpassend is, je hoeft niet meer op zoek naar een legging of broek.... De gekleurde sets zijn gemaakt door een Van Gogh in spe, de beschilderingen zijn wat vager bij deze modellen!
We hebben ook nog stuks uit de zomercollectie. En hoewel de zomercollectie van volgend jaar van Indygo super is.... zijn de stuks uit de huidige collectie ook juweeltjes en nu in te slaan voor een leuke prijs.

Ik krijg wel eens de vraag of de stof wel goed blijft in de was.
Quote van Indygo zelf is: Als onze kleuren vervagen, dan vervaagt ons bedriijf!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten