vrijdag 20 augustus 2010

Toni Tierney

Creative Children's Clothing


Made in the USA

Toni Tierney is een designer uit California. Ze wordt gemotiveerd door een oprecht verlangen om haar omgeving te helpen door het creƫeren van een mooi produkt, born from love .Ze kiest er bewust voor om kleding in Amerika te laten fabriceren, omdat de het fabriceren van kleding daar vrijwel niet meer voorkomt.

Elk item dat Toni ontwerpt is gericht op details en resulteren in mooi trends gemaakt van interessante stoffen, kant en band. Toni gebruikt voornamelijk Amerikaans katoen en haar artikelen zijn gemaakt van 100% katoen, meestal tricot. De nadruk ligt op comfort en duurzaamheid.

http://www.tonitierney.net/
Een van Toni's passies is om moeders te helpen thuis te zijn bij hun familie, haar kleding wordt veelal bij haar werkneemsters thuis gefabriceerd. Ook om zo kinderen het creatieve proces te laten zien.
Ook heeft ze telefonische "spreekuurtjes" om tieners die het ontwerpvak in willen te adviseren.

Wat ik vind van Toni Tierney. Alleereerst om zaken mee te doen zijn dit soort bedrijven geweldig. Persoonlijke mailtjes en oprechte belangstelling. Elke maand levert ze een aantal modellen op. Dat is voor mij weer minder handig. De laatste maand heeft meestal de leukste ontwerpen, maar worden te laat in het seizoen geleverd. Ik heb nu 2 modellen binnen, en ja ik zie mijn meiden hierin lopen. De jurken zijn echt comfortabel, de basis is simpel van model, maar de details maken het bijzonder.
Ik ben overtuigd en ga even de lente/zomercollectie doornemen.

Toni Tierney ontwerpt helaas alleen de baby maten en de toddler maten.
De jurken zijn bij Iki Dress te koop in de maten 92, 98 en 104


Geen opmerkingen:

Een reactie posten